szafranowa

Temat: Zbiornik paliwa ESPACE GRAND III
WITAM

POTRZEBUJE POMOCY JAK WYMONTOWAĆ ZBIORNIK PALIWA I ODŁĄCZĆ PRZEWODY W ESPACE GRAND III 98 r 2.0 BENZYNA.
NIEMAM ODPOWIEDNIEJ KSIĄŻKI ŻEBY ZOBACZYĆ JAK TO ZROBIĆ.
PROSZĘ O PODPOWIEDZ LUB RYSUNKI

POZDRAWIMA
Sławek
RENAULT ESPACE GRAND III 98r 2.0 VF8JEA

rimow@wp.pl
Źródło: espaceserwis.fora.pl/a/a,91.html



Temat: Zbiornik paliwa Espace II
Witam wszystkich. Szukalem po necie jaka pojemnosc ma zbiornik paliwa w moim Espace i jak narazie bez konkretow. Jedynie co udalo mi sie znalezc, ze pozniejsze modele mialy 83l pojemnosci. Wiec tylko sie domyslam ze moj Espace taki ma.

Prosze o pomoc

Pozdro for All
Źródło: espaceserwis.fora.pl/a/a,25.html


Temat: problem ze zmieniarką pioneer
Witam !
Jestem tu nowy , kupiłem tydzień temu espes`a ma kilka usterek , powoli robię - trzeba auto zarejestrować:)
Wasze posty wiele już mi dały , np nieszczelności zbiornika paliwa itp.
Obecnie rozgryzam zmieniarkę CD.
Radio gra można sterować z pilota i z kierownicy , po przełączeniu na CD czyta ilość płyt ( nawet jak odwrotnie włożone ) i nic - na wyświetlaczu pokazuje tylko CD i migające 1.
Odpiąłem zmieniarkę , rozkręciłem i owszem odczytuje ilość płyt - wsuwa i wysuwa każdą kieszeń po kolei ( jest ich sześć) ale płyta wskakuje i nie kręci , laser nie drgnie.

Czy zmieniarka uszkodzona ????
czy szukać dalej , kabelki , wtyczki itp??

Jak zdobyć kod do radia ? - jeszcze nie odkręcałem fotela a poprzednik mi nie miał.
Pytam na wszelki wypadek by nie tłuc się w serwisach a akumulator kiedyś trzeba będzie odpiąć .

pozdrawiam wszystkich forumowiczów,
kiedyś opisze jak doszło że wybrałem właśnie espace )
Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=3018


Temat: problem ze zmieniarką pioneer
Witam !
Jestem tu nowy , kupiłem tydzień temu espes`a ma kilka usterek , powoli robię - trzeba auto zarejestrować:)
Wasze posty wiele już mi dały , np nieszczelności zbiornika paliwa itp.
Obecnie rozgryzam zmieniarkę CD.
Radio gra można sterować z pilota i z kierownicy , po przełączeniu na CD czyta ilość płyt ( nawet jak odwrotnie włożone ) i nic - na wyświetlaczu pokazuje tylko CD i migające 1.
Odpiąłem zmieniarkę , rozkręciłem i owszem odczytuje ilość płyt - wsuwa i wysuwa każdą kieszeń po kolei ( jest ich sześć) ale płyta wskakuje i nie kręci , laser nie drgnie.

Czy zmieniarka uszkodzona ????
czy szukać dalej , kabelki , wtyczki itp??

Jak zdobyć kod do radia ? - jeszcze nie odkręcałem fotela a poprzednik mi nie miał.
Pytam na wszelki wypadek by nie tłuc się w serwisach a akumulator kiedyś trzeba będzie odpiąć .

pozdrawiam wszystkich forumowiczów,
kiedyś opisze jak doszło że wybrałem właśnie espace :))
Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=3019


Temat: E III 3.0 V6 kręci ale nie odpala
witam wszystkich
zakupilem espace III 3.0 v6, autko jezdziło wszystko działało dopoki doputy w transporcie do PL ktos dmuchnął mi akumulator i zaczęły sie schody, byc moze to tylko zbieg okolicznosci, ale....
Auto nie chce zapalic, pompka slychac jak pracuje, krecie bardzo dobrze ale nie pali.
Wlałem do zbiornik 25 litrów benzyny i na wskazniku nie pokazuje zadnej kreski.
Po przekreceniu zaplonu najpier ze miga kotrolka paliwa a pozniej oleju i jak krece rozrusznikiem to juz chce zalapac, aż nagle zapala sie caly czerwony ekran na wyswietlaczu komputerka, cos piknie i dalej tylko kreci.
Prosze Was drodzy koledzy o pomoc co moze byc.????
Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=2993


Temat: obudowa filtra powietrza e3 2.0 8v
Szukam obudowy filtra powietrza , może być tylko ta górna klapa .
Strzela czasem i pękła i teraz licho chodzi

Espace 2,0 8V pb/lpg

Szukam też :
-sprężyny tył
-obudowa termostatu
- nakrętka przy zbiorniku paliwa
-teleskopy tylna klapa
- pióro tylnej wycieraczki

oczywiście w dobrej cenie
Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=4829


Temat: E IV 1.9dci silnik gaśnie HELP! ;(
Mam taki problem, że mój espace gaśnie na luzie gdy się silnik nagrzeje czyli po przejechaniu kilku kilometrów gdy wrzucam mu luz nagle obroty spadają zbyt nisko i gaśnie ;/ Jeden mechanik stwierdził ze zbyt niskie ciśnienie na którymś wtrysku ale za poradą innego mechanika który dał mi rade zakupu dobrego płynu który się wlewa do zbiornika paliwa i przeczyszcza wtryski, pomogło lecz po miesiącu dalej zaczął gasnąć więc jeśli taki płyn pomógł na pewien czas to chyba to nie wina złego ciśnienia we wtrysku ??
Miał ktoś podobny problem lub wie jak rozwiązać ten problem ?? Proszę o pomoc, mam nadzieje, że ktoś mi tu pomoże bo ja już rozkładam ręce przez to auto :(:(
Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=4734


Temat: Gdzie filtr paliwa w espace IV??!! Pomocy!

Witam! Czy ktoś orientuje się gdzie znajduje się filtr paliwa w espace 4, silnik 2.0 T. Dziś po godzinnym poszukiwaniu nie został odnaleziony. Proszę o pomoc.

Jezeli ten silnik ma symbol F4R to filtr bęzyny znajduje się w zbiorniku.
Serwisów-ka mówi:
WIADOMOŚCI OGÓLNE
Filtr benzyny znajduje się w zbiorniku, wbudowany jest
w zespół "pompy - czujnika poziomu paliwa" i nie
można go zdemontować.
Jego wymiana wymaga wymiany zespołu "pompa/
czujnik poziomu paliwa".
Jest to filtr o dużej pojemności, zapewniającej długi
okres eksploatacji.
Kontrola ciśnienia zasilania i wydatku pompy
zasilającej pozwala na wykonanie diagnostyki zespołu
"pompa/czujnik poziomu paliwa".
Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=4371


Temat: zbiornik LPG i koło zapasowe pod autem???
Witam wszystkich!
przymierzam się do zakupu espace 2000r 2.0 16V i chcę zamontować w nim gaz,
poprzednio jeździłem Scenicem i chcąc nie chcąc zmuszony byłem zamontować butlę w bagażniku bo we wnęce na koło zapasowe były numery nadwozia, nie chcę tego drugi raz przerabiać bo butla w kufrze to dla mnie koszmar :/ , nie podoba mi sie pomysł z obijającym bagażnik kołem zapasowym,
a bez zapasówki nie odważyłbym się jechać w trasę

I teraz moje pytania drodzy forumowicze:

Czy jest w espace możliwość zamontowania butli pod nadwoziem tak aby koło zapasowe było na swoim miejscu? Czy ktoś z Was to przerabiał, i czy fabryczne instalacje sa zamontowane kosztem mniejszego zbiornika paliwa?
jeśli nie w zwykłym to może jest taka możliwość w wersji GRAND???

Pozdrawiam
Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=3646


Temat: Kącik motoryzacyjny
Gdzies koło polowy lat 90 tych przyjechał do nas do warsztatu gość peugeotem 405 z fabryczna instalacją gazową z rynku holenderskiego.
Butla nie była w bagażniku tylko w miejscu zbiornika paliwa. Zbiornik paliwa miał pojemność 10 litrów i benzyna słuzyła tylko do odpalania silnika na zimno.
Pod maska miał cos w rodzaju podwojnego gażnika. Byl tam zainstalowany jednopunktowy wtrysk benzyny i osobna przepustnica do zasiania gazem. Autko chodziło jak złoto. Własciciel nie chciał sie go pozbyć.

Kilka lat później przeglądałem serwisówkę Renault Espace. Był tam zrobiony podobny trik ze zbiornikami gazu i paliwa zamontowanymi pod samochodem. Zbiornika gazu był w kształcie litery U czy cos takiego. Podobno można bylo zamówic w Holandi taka wersję.
Źródło: nowamoda.avx.pl/viewtopic.php?t=543


Temat: Miernik poziomu paliwa j63
Powiedzcie mi w którym miejscu mogę mieć jeszcze problem z miernikiem poziomu paliwa poza oczywiście deską liczników. Przypuszczam, że gdzieś w zbiorniku paliwa, ale jak się do niego dostać w Espace 2 ??
Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=102


Temat: POMPA PALIWA -JAK SIE DONIEJ DOSTAC - espace 3 -2.0 8v.
Witam ostatnio mam problem z pompą paliwa,padła i muszę ja wymienić , czy ktoś wie jak się do niej dobrać na co uważać przy demontarzu zbiornika i samej pompy.
Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=3845


Temat: Troche o holownikach, czyli czym ciągamy swoje przyczepki?
O swojej poprzedniej przyczepie - WILK 5.5mb - nie warto pisać, bo moje doświadczenia są podobne do już zaprezentowanych na forum. W zeszlym roku kupilem nową, chcieliśmy dużą i wybieraliśmy taką o DMC 2000 kg. Mój holownik - ESPACE 2.2 dci - mógł ciągnąć taki max. ciężar. Auto było tuningowane i to - między innymi - było jednym z powodów, że nie wytrzymało sprzęgło. Widzieliście to i czuli w ZDWORZU. Przyczepa po załadowaniu całego " majdanu " oraz akumulatorów, dodatkowego zbiornika wody, markizy, anteny ważyła z pewnością około 1850 -1900 kg. Zwłaszcza, że wiozę ok 50 l wody - na wszelki wypadek. Po wymianie sprzęgła takim zestawem byłem w RYDZE i auto spisywało się doskonale. Spalanie wyniosło ok 12 l, przy prędkości 80 -90 km/godz. Auto jechało na 5 biegu. Powyżej 95 holownik przyjmował 6 bieg, ale nie pod wiatr. Na autostradzie przy stałej prędkości 100 -105 spalanie wynosiło 12.5l. Do znaczących plusów tego auta zaliczyłbym bardzo krótki tylni zwis,mało podatne zawieszenie ( niskoprofilowe gumy ) co polepszało stabilność przy gwałtownych manewrach. Ogólnie jest to bardzo wygodne i przyjemne w prowadzeniu auto. Ale - moim zdaniem -nie nadaje się do holowania przyczepy o DMC>1500 kg. Przy czym nacisk na hak powoduje przegłębienie na tył, bo auto jest miękkie. Zresztą każde obciążenie auta powodowało przegłębienie na tył. I to był kłopot. Puste auto to ewidentnie mniejsza stabilność zestawu. Dociążyć przodu się nie da, a oczyma wyobrażni widziałem co się będzie działo, gdy wjadę w piach lub błoto. Obracałem p-pkę o 180 stopni na piachu w LUBIATOWIE i znowu mi śmierdziało sprzęgło. Gdybym natrafił na korek pod górę na autostradzie to sprzęgło z pewnością nie wytrzyma. Na wiosnę dodałem zbiornik na brudną wodę i trochę drobiazgów, myślę, że w SANDOMIERZU p-pa ważyła 1900 - 1950 kg. Wcześniej kupiłem nowy holownik LR DISCOVERY3 2.7 diesel. I to był strzał w "10". Nie jeżdzi tak szybko i zwinnie jak ESPACE, jego MW to 2605 kg ale jako holownik to rewelacja. Manewrówka w piasku czy błocie to bajka. Brak wrażliwości na boczne podmuchy wiatru. Czuć tę masę ale w dobrym tego słowa znaczeniu. Trzy tygodnie po zlocie byłem znowu w SANDOMIERZU i miałem okazję wyciągać z błota dwa polskie campery 3.5t i jednego niemieckiego 4.5t. Bez problemu - obroty silnika nie przekroczyły 2500. To auto może holować p-py do 3500kg. Ale ma też minusy. Elektronika ( nie da się wyłączyć ) powoduje, że po podpięciu p-py zmieniają się zakresy pracy automatycznej skrzyni biegów. Powoduje to zwiększone zużycie paliwa. Solo pali do 12 w mieście i do 10.5 na trasie. Z p-pą 15. Tyle spalił między Sandomierzem a Sławą. B. duże balonowe opony choć pozwalają na bezstresową jazdę po dziurach czy krawężnikach to na koleinach nie sprawują się dobrze. W połączeniu z większym niż w ESPACE zwisem nie pozwalają na szybszą jazdę. 110 to wystarczająco. A Renówką jechałem już 125. Zalety obecnego zestawu wychodzą zwłaszcza gdy poruszam się po nierównych czy wręcz dziurawych drogach. Cztery koła p-py to jest to, a holownik takie drogi wręcz lubi. Tyle doświadczeń po holowaniu ESPACEM 7500 km w 2007 i 1600 km w 2008 LR. Pozdrawiam AdamH.
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=18


Temat: NASZA WIZYTA W CH
Poniewaz bylismy z Milenką w CH u K-marta po "stoszóstkę" należy sie kilka słów na ten temat naskrobać

12-08-2007 Niedziela

Godzina 8:30 wyjezdzamy z Warszawy autokarem firmy Agat.
Bilet to koszt 199pln
Autokar jedzie 22 !!! godziny z Wawki do St Gallen.
Niestety nie ma lekko, po drodze jedziemy przez piotrków, częstochowe, katowice, sosnowiec, jeszcze jakieś miasto na śląsku, opole, wroclaw, legnicę i boleslawiec.
O godzinie 22:30 przekraczamy granice PL/D, walimy w kimono ale nam nie wychodzi...
W końcu Milena wypędza mnie z mojego miejsca do kierowców, a sama w końcu moze sie względnie polozyć na dwóch miejscach.
Kierowcy spoko, widać ze ogarniają temat, i na cale szczeście ani przez chwile nie przemknela mi żadna niedobra myśl. Od miejscowości Ulm w niemczech do samej szwajcarii rozmawialem z nimi o retarderach, półautomatycznych skrzyniach biegów i o innych rzeczach które są w autobusach, a nie ma ich w osobówkach.
Do St Gallen docieramy zgodnie z planem.

13-08-2007 Poniedziałek

Na dworcu czeka na nas piękny Clio Williams, z którego wyszedl szczuply krótko ostrzyżony jegomość.
Tak! to byl K-mart!
Wymieniamy grzeczności przedstawiamy sie sobie wzajemnie i jedziemy do Marcina do domu. Po drodze glowa obraca mi sie o 360 stopni bo widze same motoryzacyjne perełki na drodze
W domu poznajemy familie K-marta oraz psa marki doberman o imieniu "SPEC"
Super pies na dodatek bardzo posluszny
Po krótkim odpoczynku jedziemy do garażu obejrzeć cel naszej podrózy.
Oczywiście po drodze robimy mnóstwo postojów bo co chwile widze jakis nietypowy samochód. Najwieksze wrazenie zrobil na mnie nissan sky line, kultowa bryka która wyglada bardzo niepozornie
W końcu dojeżdzamy wchodze do garazu i... SZOK !!!
Clio Williams x2
Renault 5GTE x2
Clio S16
R19 S16
Espace V6
Audi S3
BMW 1502 (klasyk)
No i coś co na mnie zrobilo największe wrażenie:
Renault 5 Alpine turbo (stara buda) x2

Zachowywalem sie jak 5letni dzieciak w sklepie z zabawkami.
Wszystkiego musialem dotknąć, zobaczyc, zapytać no ogólnie coś niesamowitego.
Pewnie tkwil bym tam caly dzień, ale trzeba bylo zalatwić formalności.
Pojechaliśmy do miasta okazalo sie że trzeba jeszcze wykonać przegląd, ale minela 12:00 i w szwajcarii rozpoczeła sie przerwa obiadowa.
W tym czasie poszliśmy na spacer nad jezioro bodeńskie (K-mart widzi je przez okno )
Milenka troche marudzila bo chciala sie pokąpać ale niestety nie bylo na to czasu...
W koncu po 2 godzinach udalo sie wszystko zalatwic i ponownie pojechaliśmy do garażu po 106.
Ale tym razem Marcin pokazał nam inna drogę - która zz powodzeniem moglaby sluzyć jako OS
Oprócz podziwiania cudownych widoków, mogliśmy doświadczyc jak znakomicie prowadzi sie "willy"
Powiem tak: w latach 90tych to musialbyć najlepszy Hatch FWD.
Fantastyczny, a należy mieć na uwadze ze egzemplarz Marcina to 99% oryginal.
(kierownica sparco i short shifter B&M to jedyne mody jakie zaobserwowałem)
Drogi: sam miód
Idealnie równe i zakręt w zakręt.
Po drodze zatrzymujemy się ponieważ stoi Renault 5 TURBO (to z centralnym silnikiem)
I powiem Wam że to robi wrażenie !!!
Mam foty i jak znajde chwile to nie omieszkam wrzucić

W końcu nastaje wiekopomna chwila: Chrzanek za sterami Peugeota 106.
Samochód znakomicie wygląda pomimo 10 lat i 300000Km na bębnie.
Praktycznie wszystko w nienagannym stanie. Jedynie sprzęgło pozostawia do życzenia ale K-mart o wszystkim wcześniej informowal.

Jade - nic nie stuka, nie puka, samochód budzi zaufanie, nie ma żadnych obaw żeby zrobić nim 1500Km do domu.
O samochodzie napisze więcej w "pimpku" ale dajcie czas żebym porobil fociszony

W końcu wieczór, wybieramy sie na półtora godzinny spacer ze "Specem" nad jezioro Bodeńskie. Jest pięknie. Jesteśmy z Mileną oczarowani pięknem szwajcarii...
W końcu pora spać. Nocujemy u Babci K-marta, o której powiem tylko : ZŁOTA KOBIETA.
Ugościla nas po królewsku za co jeszcze raz WIELKIE DZIEKI !!!

14-08-2008 Wtorek

Dzień powrotu.
Jesteśmy smutni, ale trzeba wracać. W PL czeka mnóstwo pracy.
Jedziemy ok 100Km do miejscowości w której jest odprawa celna.
Po zalatwieniu ostatnich formalności rozstajemy sie z K-martem.
BARDZO BARDZO NAM POMÓGŁ !!!
Przekraczamy granice CH/D jest godzina 10:00.
Od jednego przylożenia jedziemy az do miejscowosci Vogtland (tak jak te sprężyny)
Dotankowujemy furaczi i jedziemy dalej.
O godz 19:00 przekraczamy granice D/PL w Cottbus.
Po przekroczeniu granicy wszystko jakieś inne. inne drogi, inne samochody, ale ludzie mowia po "naszemu"
Milenka bardzo zmeczona, ale dzielnie daje rade
Po drodze wpadamy do miejscowosci kożuchów i robie tam sobie pierwszy prezent do nowego autka. Alumy 15tki (przyjdzie czas to pokaże)
W PL Milenka wsiada za fajere i jedzie sobie. Jest zadowolona. Peugeot konkretny, nadaje się

Wpadamy do Poznania na "sfinxburgera", i do domu.
Dojeżdżamy o godzinie 2:00
Koniec podróży, "Lewek" w nowym domu

Na zakończenie kilka faktów:
Paliwo w CH tańsze niż w PL
K-mart to moc, kompetencja i profesjonalizm
Szwajcarzy mówia w wielu jężykach, ale nie jest to język angielski.
Koszty urzędowe w CH to około 450 CHF (1CHF = 2,37PLN)
W drodze powrotnej zużyłem 1,5 zbiornika paliwa.
Nie testowalem fury choć były ku temu wzorowe warunki, ale elastyka "rejlaka" jest niesamowita.
8V wkrótce zastąpi 16V


W tym miejscu chcieliśmy (ja i Milenka) bardzo bardzo podziekować K-martowi.
Źródło: forum.hothatch.org/viewtopic.php?t=2818